بلچینگ دندان یا سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان

بلچینگ دندان

بلچینگ دندان یا سفید کردن دندان یکی از روش های پرطرفدار برای اصلاح لبخند به شمار می رود.

بلیچینگ دندان می تواند بدرنگی های ناشی از مصرف سیگار، الکل، قهوه، داروها یا ضربه به دندان را برطرف کند. بعضی افراد هم به طور طبیعی دندان های تیره تری دارند و مایلند که دندانهایشان روشن تر باشد. چرا که مینا نازک تر شده و عاج بیشتری ساخته می شود.

در بليچينگ دندان با يک ماده اكسيدان سفيد ميشود. ماده بليچينگ از خلل و فرج ميكروسكوپی سطح دندان جذب شده و با يک سری تغييرات شيميايی رنگ دندان را سفيد ميكند. قابل ذکر است که در اين روش به هيچ عنوان مينای دندان ساييده نمي شود و آسيبی به بافت دندان نمي رسد . ماده اصلی موجود در موادبليچينگ(پراكسيد هيدروژن) است. براي تاثيرگذاری بيشتر، از عامل گرما يا نور استفاده مي شود که بوسيله دستگاه مخصوصی که برای اين منظور طراحی شده است توليد می شود.

 

روش بليچينگ با دستگاه، در مطب

دندانپزشک ابتدا با ژل مخصوص محافظ لثه ، تمام لثه اطراف دندانهای جلو را به منظور محافظت می پوشاند. لب بيمار نيز به وسيله دهان بازكن مخصوص كنار زده شده و كاملا محافظت می شود.

سپس ژل مخصوص بليچينگ كه ژل پراكسيد هيدروژن 37 درصد می باشد با دقت روی سطوح بيرونی دندان های جلو گذاشته می شود و بعد از آن با دستگاه مخصوص بليچينگ كه توليد اشعه با فركانس بالا و  آبی رنگی می كند ، به ژل گذاشته شده روی دندان ها اشعه تابانده می شود. و اين عمل با دقت لازم چند مرتبه تكرار می شود.

معمولا نیاز است که این فرآیند حداقل 3 جلسه و هر بار به مدت 20-40 دقیقه انجام شود. البته با توجه به رنگ دندان و جواب دهی دندان شما این زمان تغییر می کند.

 

بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ دندان در منزل: (بلیچنگ دندان خانگی)

این روش که به بلیچینگ دندان با قالب هم معروف است، یک روش بسیار خوب و با نتایج عالی است.

در این روش دندانپزشک در جلسه ویزیت و مشاوره قالبی از دندان های شما تهیه می کند و در جلسه بعدی یک پلاک شفاف به شما تحویل می دهد که در لابراتوار به صورت اختصاصی برای شما ساخته شده است (تری بلیچینگ)

در پکیج شما مواد سفیدکننده خانگی هم قرار دارد. شما طبق دستور در ساعات خاصی که معمولا شب هنگام خواب است، مواد سفیدکننده را داخل تری می گذارید و به مدت مشخص از آن استفاده می کنید. این روش حدود 2-4 هفته زمان میبرد.

 

 

بهترین روش بلچینگ دندان کدام است؟

بهترین طریقه بلیچینگ دندان، استفاده از روش مطبی و خانگی به صورت همزمان است.. به این صورت که از شما در جلسه ویزیت و مشاوره قالبگیری می شود و قالب برای ساخت پلاک اختصاصی شما به لابراتوار ارسال می شود.

در جلسه دوم پس از انجام بلیچینگ دندان داخل مطب به عنوان استارتر یا آغازگر، پکیج خانگی به شما تحویل داده می شود و شما طبق دستور در روز و ساعات مشخصی از آن استفاده می کنید.کاربرد مواد بلیچینگ خانگی باعث تثبیت نهایی و ماندگاری بهتر درمان می‌شود.

دوام بلیچینگ دندان

عمر بلیچینگ دندان در افراد مختلف، متفاوت است. رنگ دندان پس از بلیچینگ به طور متوسط 3-1 سال و در بعضی افراد تا 5 سال هم روشن می ماند.

باید دقت کرد که دندان هایی که دارای پرکردگی، کامپوزیت یا روکش هستند به این روش سفید نمی شوند. در صورتی که قصد انجام درمان های زیبایی روی تعدادی از دندان ها را دارید، ابتدا سفیدکردن دندان را مدنظر قرار دهید تا ترمیم جدید با رنگ دندان هماهنگ شود.

 

فرق بلیچینگ دندان با کامپوزیت

مراجعین زیادیی برای انتخاب درمان زیبایی مناسب خود از ما می‌پرسند: ” بلیچینگ دندان یا لمینیت ” یا ” بلیچینگ دندان یا کامپوزیت ” بلیچینگ خود دندان را روشن می‌کند، اما لمینیت یا کامپوزیت دندان، یک لایه از مواد دندانپزشکی است که روی سطح دندان چسبانده می‌شوند.

نکته بسیار مهم در درمان بلیچینگ دندان این است که این درمان دندانها را در طیف طبیعی دندان روشن می کند و اگر شما مایل هستید دندانهایتان بسیار گچی و سفید یخچالی باشند باید از درمان های کامپوزیت و لمینت دندان استفاده کنید. چرا که معمولا با بلیچ این رنگ ها قابل حصول نمی باشند. برای اطلاعات بیشتر مقالات لمینت دندان و کامپوزیت دندان  را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد ما در مجموعه الترادنتال برای افرادی که دندان های مرتبی دارند اما از رنگ آنها راضی نیستند، بلیچینگ دندان است. این روش به دلیل عدم نیاز به تراش روی دندان و قیمت مقرون به صرفه نسبت به دیگر روش های زیبایی دندان گزینه مناسبی برای این عزیزان می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

تماس برای مشاوره رایگان